Saturday, February 24, 2007

شب شعر برای آزادی احمد باطبی


مراسم شب شعربزرگداشت مقاومت احمدباطبی و سایر زندانیان سیاسی، روز دوشنبه ساعت 5 در دفتر ادوار تحکیم وحدت برگزار خواهد شد
---------------------------------------------------------------------
پیراهن صبوری مان را دریده اند گرگان کمین کرده بر جان یوسف مان،که این شهر پر از آیه های نکبت فرعونیانی است که کودک سر می برند درپی موسی مان
وقاحت شان این بار نصیب یاسر و عمار نشده که سمیه به بند می کشند این اخلاف ابوسفیان ها ، که حقد و کینه مرام مادر زادی شان است این طفلان هند
همه چیزمان را گرفته اند ، بی هیچ دغدغه ای و پوچ مان کرده اند در دوره این شبان و روزان بی حاصل ، مدرسه ها به تمامه زندان شده است و زندانها مدرسه و ما هنوز دل خوش داریم که کتابی به دست به دانشگاه می رویم که خراب شود بنیان دانشگاهی که اشک مادر احمد را می بیند و دستان بسته سمیه را می بیند و کمر خمیده پدر را می بیند و باز جزوه های بزدلی اش را تکثیر می کند . نفرین بر سر در دانشگاهی که احمد را ممنوع الورود کرده است . نفرین بر مدعیان عدالت علوی
برابر بغض مادر احمد بیایید بی صدا نمانیم ، بیایید یک بار هم که شده تا آخر بایستیم که شرافتمان را با هر حق مسلمی لکه دار نکنند که حق مسلم احمد است آزادی ، که حق مسلم سمیه است آزادی ، که حق مسلم همه ماست آزادانه زیستن و با شرافت زیستن
حرکتی در دانشگاهها برای آزادی احمد در جریان است.. بیایید فارغ از هر مرام و مسلکی ، فارغ از هر خط قرمزی که مدام برایمان رسم می کنند ، فارغ از دلهره خویش برای رهایی احمد و سمیه این بار کوتاه نیاییم که وقت تنگ است و احمد در خطر ....که جلاد خون آشام تر از همیشه در کمین نماد با عظمت پابرجای هیجدهم تیر ماه ماست ، که می رود تا این تصویر اراده دانشجویی راکه رسم جلادی جلادان را بالا برده برای همیشه از لوح عزت مان پاک کند ...زهی اندیشه باطل که این بار نمی گذاریم اکبر دیگری تکرارشود که هویت زنده بودن دانشگاه با آزادی احمد ثابت خواهد شد
همسایه ات را بردند
پنجره را بستی ، گفتی من که یهودی نیستم
همسایه ات را بردند
پنجره را بستی ، گفتی من که کمونیست نیستم
فردا که سراغ تو آمدند دیگرهیچ کس درکوچه نبود
پی نوشت: متن بالا به قلم پروانه است

7 Comments:

At 12:09 AM, February 26, 2007, Anonymous Anonymous said...

سلام
متن بسیار قشنگی بود اشک را به چشمانم آورد به امید آزادی همه آزادیخواهان

 
At 7:55 PM, March 02, 2007, Anonymous Anonymous said...

زنده باد شيوا! زنده باد احمد باطبي! زنده باد آزادي!
حرف هاي امروز و مطلب بعدي من كاملا در باب باطبي است. يك تگ هم براي باطبي درست كردم كه خودم خيلي دوستش دارم

 
At 7:56 PM, March 02, 2007, Anonymous Anonymous said...

كاش زودتر مي دانستم و مي آمدم

 
At 12:29 AM, March 03, 2007, Anonymous Anonymous said...

چرا نمی نویسی عزیز؟
دستت را از روی دکمه ها بر ندار

 
At 10:10 AM, March 03, 2007, Anonymous Anonymous said...

یک سالگیتون مبارک.
موفق و پایدار باشید.

 
At 11:43 AM, March 03, 2007, Anonymous Anonymous said...

این مهمه که یاد من بودی و می دونستی که
من هم در امر خوردن کیک میتونم یه کارایی انجام بدم(کیک از گلوی ما هم پایین میره)ضمنا از همه بیشتر به نفع ما شد ناداوری.

 
At 1:49 AM, March 05, 2007, Anonymous Anonymous said...

مطلب خوبی بود ولی یک نکته ای که همیشه مرا آزار میده این نام دفتر تحکیم وحدت است که مرا یاد انقلاب فرهنگی می اندازه من خودم قربانی انقلاب فرهنگی هستم و این آقایون را خوب میشناسم چی میشد اینها نام مخحوس ادوار تحکیم را عوض می کردند؟؟؟

 

Post a Comment

<< Home