Saturday, August 11, 2007

کاش

دیوارها را که پشت سر می گذاری و می گویند آزادی.. احساس خاصی داری.. خوشحالی و غم توأمان.. خوشحال که از این چهاردیوار تنگ رها می شوی و باز از فردا طی می کنی خیابان های شهرت را.. که دلت تنگ شده بود برای میدان انقلاب و خیابان ولی عصر ...و غم داری که تو می روی و دیگرانی اینجا می مانند.. اگر با دوستانی با هم بازداشت شده باشید.. دلت می گیرد که تو آمدی بیرون و آنها هنوز پشت دیوارها هستند و پاهایشان تا صبح دراز نمی شود و آن وقت اولین شب آزادی، سخت ترین شب زندگی ات می شود که یک لحظه از فضای شب قبلت بیرون نمی آیی

آمدی بیرون بهار..و با آمدنت هوای دلمان را بهاری کردی این روزها.. که بعد از یک ماه سرم را که روی بالش گذاردم.. نخواستم فکر کنم که تو حالا در چه حالی.. اما نمی توانم از ذهنم بیرون کنم... چهره دردمند مادر احسان منصوری را که بغض کرده بود و می گفت " پسرم را شکنجه کرده اند.. یا مادر احمد قصابان با آن چهره دوست داشتنی اش
...یک ماه به به بازگشایی دانشگاه ها مانده است

دلم می خواهد، فردا صبح که بیدار شدم.. خبر آزادی مجید و احسان و احمد، اولین اس ام اس روی موبایلم باشد.. دلم می خواهد محمد صدیق کبودوند، با آن بیماریهای جواراجورش، بیاید بیرون و در خانه پاهایش را دراز کند.. دلم می خواهد، اسانلو و مددی و سلیمی و گوهری و .. زودتر بروند پشت اتوبوسهایشان بنشینند و من هر روز بلیت را بدهم با احترام دستشان و دلم خوش باشد که اسانلو ، شیفت کاریش که تمام شد می رود خانه..و ربوده نمی شود و کتک نمی خورد.. بچه ها گفته اند، صبح تا شبش در 209 به خواندن آواز می گذرد و سلولهای بی شمار بازداشتگاه اطلاعات، روحیه می گیرند از صدایش

کاش فردا که بیدار شدم، هیچ اراذل و اوباشی زیر تیغ نباشد و هیچ مادری التماس نکند که برای کمک به فرزندش کاری کنم.. کاش کیوان رفیعی بیاید بیرون و با آن دوربینش برویم جلوی اتوبوسرانی و هی عکس بگیرد و کسی کتکش نزند.. کاش مکرمه می آمد بیرون و و هرشبش را با کابوس بارش سنگها صبح نمی کرد.. کاش شرق و هم هم میهن و صبح امروز و نشاط و سلام و ... فردا صبح روی کیوسک روزنامه فروشی ها بودند.. کاش گروگانهای کره ای زودتر آزاد می شدند و جانشان به مبادله گذاشته نمی شد
کاش فردا که بیدار شوم وبلاگ سهیل آپ دیت شده باشد
کاش فردا که بیدار می شوم بم دوباره سرجایش باشد.. کاش هیچ کس بالای چوبه دار به مرگ لبخند نزند.. کاش کسی کسی را زندانی نکند.. کاش کسی کسی را نکشد



...کاش " حاجی" آدم خوبی شود از فردا.. کاش همه ای کاش ها؛رنگ حقیقت می گرفت

پی نوشت: یک شعر از عباس صفاری که به حالم می آورد

شمع نیستم/ که به یک فوت تو/کلاه از سرم بیفتد/ رسم دهان دوختن نیز تازگی ها/ با رواج شکنجه روح /یکسره منسوخ شده است

اصلا لازم نیست از این پس/ حرفی بزنم/ دهانم را باز نکرده/ دنباله حرفم را/پرندگان می گیرند و صدا در صدا/ گوش فلک را هم کر می کند/ چه برسد به گوش های تازه تنیده تو/ تو دیر جنبیدی زرنگ/ پیش از آن که سنگ را /به جانب دریا پرتاب کنم/ باید دستم را می گرفتی/حالا جلوی این موج ها را که دایره وار/به سمت اسکله ها می روند/ دیگر نمی توان گرفت

8 Comments:

At 12:58 PM, August 14, 2007, Blogger ميتراس said...

مادران رشید سرزمین خون بار من ایران هرگز گمان مبرید که خدا فرزندان شما را فراموش خواهد کرد و مسئلت ما از درگاه باریتعالی این که شما اولیاء الله و اولیاء سربلند دنیا و آخرت و باشید و ملائک الله بوجود شما سر تعظیم فرود آورد و اطمینان داشته باشید که خمینی و خامنه ای تاوان جنایات خود را در دنیا و آخرت باز پس میدهند باور نداری بازخوانی کنید سرنوشت بازماندگان استالین خونخوار را امروز خمینی از دست انتقام مردم ما گریخت ولی خانواده وی هم اکنون و در آینده تاوان جنایتات پدرشان را پرداخت خواهند کرد . کما این که حاج احمد .......... ما را در غم خویش سهیم بدانید و به فرزندان خود افتخار کنید که ایران بوجود این سربلندان تاریخ مفتخر است .

 
At 11:24 AM, August 17, 2007, Anonymous Anonymous said...

آزادي نه دادني است و نه گرفتني ! آزادي آموختني است !


سلام.
وبلاگ فوق العاده اي دارين.
منتظرتون هستم در قسم به اسم آزادي

 
At 1:43 PM, August 17, 2007, Anonymous Anonymous said...

دوست عزيز با اجازه لينك دادم... تا روز بدون بند

 
At 4:04 PM, August 17, 2007, Blogger Unknown said...

شیوا گرامی هر وقت مطالب شما را میخوانم و یا مصاحبه ای از شما را میشنوم به خودم افتخار میکنم که در کشوری زندگی میکنم که چنین انسانهایی جسور و شعاع و ازادیخواهی دارد چنین شیرزنان در ان زندگی میکنند فقط امیدوارم انچنان نکنند که شما را نیز محبور به کوج اجباری و مهاجرت کنند
متاسفانه سیستم کامپیوترم ایراد داشت و نتوانستم مستقیما به مطالب شما لینک دهم اما با اجازه کپی انرا با ذکر منبع در وبلاگ خبری حقوق که متعلق به شماست اوردم
در ضمن به سایت شما لینک داده ام ولی هر چه بدنبال وبلاگ و یا سایتی از کمیته دانشجوئی میگردم که فعال باشد نیافتم اگر امکان دارد جهت اطلاع دیگران بفرمائید تا ادرس انرا در وبلاگ خبری نقض حقوق بشر قرار دهم
با سپاس و احترام
ارزوی موفقیت و پیروزی بیش از پیش را برای شما دوست گرانقدر دارم
و امیدوارم همیشه همچنان فعال شما را ببینم وصدای شما را بشنوم

http://humanrights.blogfa.com

 
At 5:22 PM, August 19, 2007, Blogger latifiran@hotmail.com said...

زیبا بود. زنده باشی

 
At 6:31 PM, August 19, 2007, Anonymous Anonymous said...

درود شیوای عزیز
همیشه میخوانمت نازنین . اما تارنگار وبلاگتون با درد سر فراوانی باز میشه
چرا شما هم هالو اسکن رو جایگزین این کامنت دونی نمیکنید . ؟
زنده باد آزادی

 
At 4:18 AM, August 30, 2010, Anonymous Azad said...

http://www.shivanazarahari.blogspot.com

http://shivanazarahari.blogfa.com

برای حمایت از شیوا

 
At 10:32 PM, December 02, 2010, Anonymous MoralHeroes said...

Thanks for keeping us updated! You are such an amazing person!

You are featured as Hero of the Week over at www.moralheroes.org

http://moralheroes.org/shiva-nazar-ahari

 

Post a Comment

<< Home